W dniach 16-23.09.2019 członkowie i sympatycy naszego związku wzięli udział w wycieczce do Włoch zorganizowanej przez biuro VERO TRAVEL.

Wyjazd nastąpił wczesnym porankiem 16.09. Po urozmaiconej pięknymi widokami jak i postojami podróży wieczorem dotarliśmy na odpoczynek do pierwszego miejsca na naszej wyjazdowej mapie, miejscowości Tarvisio. Piękne, malownicze miejsce, wysokie szczyty gór. Następnego dnia przejazd nad jezioro Garda gdzie odwiedziliśmy Sirmione, z pozostałościami rzymskich i średniowiecznych budowli. Dla chętnych był rejs motorową łodzią po jeziorze. Wieczorem w winnicy, odbyła się kolacja integracyjna z typowymi daniami kuchni włoskiej i regionalnej.

Kolejnego dnia, wyjazd do miejscowości Malcesine skąd na szczyt Monte Baldo ( 1760 m. npm) dostaliśmy się jedyną na świecie obrotową gondolą kolejki gdzie rozciągały się zapierające dech widoki na jezioro, góry. Wracając w Lazise odwiedziliśmy prywatne muzeum oliwy z eksponatami o historii pozyskiwania oliwy wraz z degustacją. Kolejny dzień to wizyta w Mediolanie, stolicy mody. Monumentalna katedra, budowana 500 lat, jedna z największych na świecie, ważne miejsce dla katolików. Niestety piękno tego miejsca zakłócają uzbrojeni żołnierze, zapory antyterrorystyczne na dochodzących ulicach i bardzo szczegółowa kontrola osobista przy wejściu. Walory estetyczne katedry na szczęście przyćmiły te niedogodności. Galeria Vittorio Emanuelle ze znanymi markami ze świata mody, z klimatycznymi kafejkami. Niepozorny z zewnątrz budynek znanej na całym świecie Opery La Scala oraz zamek Sforzów (tych od naszej królowej Bony) to były kolejne miejsca na naszej mapie podróży.

Ale to nie wszystko, tego dnia odwiedziliśmy portowe miasto Genua, a na naszej trasie była katedra San Lorenzo, malutki i niepozorny dom żeglarza Krzysztofa Kolumba odkrywcy Nowego Świata, zwanego dzisiaj Ameryką. Plac Dei Ferrari i port miejski dopełniły wrażeń tego dnia. Kolejny dzień to rejs statkami do Parku Narodowego Cinqe Terre znajdującego się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Niezwykle malownicze malutkie miejscowości Monte Rosso, Vernazza, Manarola, Corniglia i na końcu Riomaggiore, budowane na skałach.

Słoneczna i ciepła pogoda spowodowała, że miejsca te szczególnie zapadły w pamięci. Ciekawostka, wszystkie te miejscowości zamieszkuje razem około 4 tys, mieszkańców, a turystów rocznie przybywa tu dwa i pół miliona. Następny dzień to wyjazd do Rapallo, miejsca podpisania traktatów po I wojnie światowej i niesławnej dla Polski (w konsekwencji) umowy pomiędzy Sowiecką Rosją a Niemcami. Ścisła współpraca wojskowa, gospodarcza, techniczna w konsekwencji doprowadziła do remilitaryzacji Niemiec i… resztę już znamy. Z Rapallo wypłynęliśmy do urokliwego Portofino znanego z piosenki Sławy Przybylskiej. Starsi wiedzą kto, młodsi niech poszperają 😉

Kolejny dzień to Werona, miasto Romea i Julii. Miasto także pełne zabytków jak Piazza Bra wraz z okazałym amfiteatrem, starszym niż rzymski amfiteatr Koloseum, Piazza Dei Signori, Palazzo Del Comune, Palazzo Dei Maffei. Jak mówia przewodnicy całe miasto to zabytek, a jedynym miejscem nieprawdziwym to balkon Romea i Julii gdzie kłębią się tłumy ludzi pragnący zobaczyć „ten balkon”. Werona pożegnała nas pochmurna pogodą jakby na zakończenie wycieczki, bo pogoda i ciepło dopisywały przez cały pobyt we Włoszech. Nocny przejazd do Krakowa i pełni wrażeń zakończyliśmy naszą wycieczkę. I do kolejnego wypadu !